Capcom, Ray Tracing’i RE2 ve RE3 Remake’ten Neden Kaldırdı?
Ray izleme, son yıllarda oyun dünyasının en tanınan teknolojilerinden biri haline geldi. Işın izleme Işığın gerçekçi yansıması ve kırılması sayesinde oyunlara daha fazla derinlik ve gerçekçilik katar. Özellikle korku oyunlarında bu teknoloji atmosferi daha da güçlendiriyor.
kapcom, Resident Evil Serinin en popüler oyunlarını yeniden yaparak hayranlarına büyük ve tatsız bir sürpriz yaşattı. Resident Evil 2 ve 3 Remake oyunları, hem grafik hem de oynanış açısından orijinallerine sadık kalarak çağdaş bir dokunuşla sunuluyor. Bu oyunlarda ayrıca ışın izleme vardı, ancak Capcom, en son güncellemeleriyle bu özelliği kaldırdılar.
Capcom’un ışın izlemeyi kaldırma kararı neye dayanabilir?
Capcom, ışın izleme özelliğini kaldırma kararının nedenini henüz resmi olarak açıklamadı ancak bazı spekülasyonlar var. Bunlardan biri ışın izlemenin performans üzerindeki olumsuz etkisidir. Işın izleme, çok fazla işlem gücü gerektiren bir teknoloji ve bazı sistemlerde oyunun akıcılığını bozabilir. Capcom, bu sorunu çözmek için ışın izlemeyi devre dışı bırakmış olabilir.
Birkaç gün önce Capcom, Temmuz prestijini duyurdu. Resident Evil 2, Resident Evil 3 ve Resident Evil 7 DX11, ışın izleme olmayan sürümler için desteği sonlandıracağını duyurdu. Capcom, Resident Evil 7, Resident Evil 2 ve Resident Evil 3’ün DirectX 11 olmayan ışın izleme sürümleri (dx11_non-rt) için 12.7.2023 tarihinde duyuru yaptı. destek sona erecek“, belirtti..
Dolayısıyla, teknik temel bir kez sona erdiğinde, oyunların bu sürümlerini kullanırken uyumluluğu veya çalışmayı garanti edemeyecekler. Ancak gördüğünüz gibi verilen tarih Temmuz, bu yüzden bu özelliği erken kaldırmak bir hata gibi görünüyor.